Pazartesi, Haziran 05, 2006

Sücayi Abi ve Sekiz Köşe


Sücayi Abi babamın şapkacısı. Ne demek babamın şapkacısı? Babamın yıllardır kullandığı sekiz köşeli şapkaları Balıkesir bölgeside diken (dikebilen) tek terzi. Babamların nesli ile kullanımının sona ereceği, Sücayi Abi gibi zaanatkarlar ile birlikte de üretiminin sonra ereceği bu sekiz köşe şapkanın hikayesini belgelemek istedim. Hem konu ilgimi çok çekiyordu, hem de bu iş ne zamandır denemek istediğim foto röpörtaj için güzel bir fırsattı. Ben babamdan rica ettim, babam da Süyayi Abi'den. Hafta sonu Balıkesir'e gittiğimde, Sücayi Abinin dükkanında genelinde şapka özelinde sekiz köşe şapka üzerine uzun uzun sohbet ettik. Bir kumaşın nasıl şapka haline geldiğine şahit oldum. Fotografladım.

Sohbetimiz çok keyifliydi. Fotograflar güzel gözüküyor. Şimdi sırada babamla birlikte çektiğimiz fotografları ve konuştuklarımızı kullanarak bir yazı ortaya çıkarmak var. Hadi bakalım bunu becerebilecek miyiz?

6 yorum:

Turgay Durak dedi ki...

abi sen bu işi biliosun yaaa

Adsız dedi ki...

blok blok dedin kafamin etini yedin. bakta gor nasil olarmis blok, ne yapiyo insanoglu. digsindim gene herseyden...

http://oneredpaperclip.blogspot.com/

Rahmi Lale dedi ki...

'Kahtalı Mıçı' sonrası bilgi dağarcığıma bir isim daha kattım ya...
Bu arada Sücayi ağabeyin sekiz köşe şapkanın oturuşuna ve endamına bakılırsa, bu tür bir şapkayı giymek için hafif bir cüsse/göbek sahibi olmak gerek anladığım kadarı ile ;)
Uğurla...

Samil Korkmaz dedi ki...

Sücayi abi, abimiz... Kanım ısındı, selamün aleyküm diyesim geldi. Sağ alt köşedeki foto da herhalde bıçkın delikanlı zamanlarından.

Umut da biraz ortodoks yahudileri andırmıyor mu gençler? Hani şöyle yanlarda örgüleri de olsaymış tam olurmuş ;)

Şu anki mp3: Ferdi Tayfur - Sen de mi Leyla

Umut DURAK dedi ki...

Şamilzim, inan bende kendimi yahudiye benzettim. Ordaki bir etken de gözlül zannedersem.

tolgasirlan dedi ki...

seni ilk tanidigimda ufacik ilkokul bebesi idin ama simdi kendi adina roportajlar yapabilen ve zamanini en iyi sekilde degerlendirmesini bilen olgun bir insan havaasindasin. bu yaptigin foto roportaja diyebilecegim bir sey yok seni kutluyorum. birde ekleme yapayim ihsan enistemin sekiz kose sapkasini ilk gordugumden beri hasta idim. artik artik adresini de ogrendim. bana verdigi sapka halen saklanmaktadir.