Cumartesi, Eylül 23, 2006

Çavdar Ekmeği veya Alman Ekmeği

Akşamdan biliyordum ya aymazlık yaptım da gidip almadım işte. Sabah uyandığımda evde ekmek yoktu. Daha yüzümü doğru düzgün yıkamadan, yarı uyur yarı uyanık yollandım Tansaş'a. Ekmek standının önünde onu mu alsam bunu mu diye alık alık bakarken birden gözüme Delba marka Alman ekmeği ve Wasa marka Alman gevreği ilişti. Çok bir haberim yoktu bunların varlığından Almanya'ya gitmeden önce. Orda otelde bol bol tüketmiştim ikisinden de severek. Alman ekmeği dediğim çok yoğun ve lezzetli bir esmer ekmekti. Ordayken yok efendim bu ne ekmeğidir diye merak etmemiştir. Gevrek de namı diğer Alman gevreği, bir gevreğe göre oldukça lezzetliydi. Neyse efendim lafı uzatmayayım. Biraz önce aldım ikisinden de. İkisi de çavdardan yapılıyormuş. Şimdiye kadar bilip, yiyenlere, beni niye bu konuda aydınlatmadınız diye kızmak, bilmeyip, yeni tadlara açık olanlara da tavsiye etmek istiyorum. Tansaş'larda var. Deneyiniz.

2 yorum:

Ezgi dedi ki...

Abicim muhteşemdi ozellıkle su esmer olanı ama bence bunların kalorileri yüksek:) yoksa bukadar lezzetli olamaz yahu...

Gaia Skywalker dedi ki...

Ezgi'cim, biz kadın milleti bööleyis di mi?? tattığın bişi gerçekten damak tadına uygunsa illa altında bi bit yeniği arayacağızzzz :))

e.