Pazartesi, Aralık 12, 2005

Müzik Zenginliğimiz

Bu gün ODTÜ Klasik Türk Müziği Topluluğu'un Ritm Atölyesine katıldım. Nasıl bir mutlulukmuş birlikte müzik yapmak unutmuşum. 25 kişi gibi oldukça yoğun bir katılım vardı. Bendir, kudüm, darbuka, def, çember, udu her türlüsü vardı vurmalının. TRT'den bir Ritm Sanatçısı yürüttü atölyeyi. Türk müziğindeki temel ritmleri tanıttı. Hepsini çaldık. Bu arada topluluk üyelerinde birkaç kişi de ud çalarak, şarkıları söyleyerek renklendirdiler ortamı. Dört ayrı 9/8'lik çaldık. Hepsi aşinaydı kulaklarıma, hepsini ayrı ayrı çalıyordum belki ama isimleri ve kuralları ile çalmak pek mutlu etti. O an aslında çocukluğumdan beri darbukamla çaldığım bir sürü ritmin temelini öğrenmenin ne kadar güzel olacağını düşündüm. Temel çalışmalar yapmak, elini kulağını terbiye etmek, displine sokmak lazım diye düşünüyordum ki bahar döneminde bir eğitimden söz ettiler. Türk müziğinde ritm eğitimi. Bir dönem boyunca sürecek. Umuyorum zamanı uygun olur ve katılabilirim. Evet müzik zenginliğimiz. Dinlemek ayrı, yapmak ayrı mutlu ediyor insanı.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

entellik dedigin nedir ki zaten :)

Serendipity dedi ki...

Ne iyi etmişsin umut! Bir ritm atölyesi hikayesi de benim var parmak şıklatarak girip, göbek atarak çıktığım. Müzikten uzak kalmamak gerek!