Cuma, Mayıs 11, 2007

Bisiklet mevsimi...

Bisiklet mevsimi geldi de geçiyor da ancak bugün indirebildim bisikleti aşağıya. O da okulda yarın bahar şenliği kapsamında yapılacak yarışa katımak bahanesi ile. Fatih ile gaza geldik. Gittim bir bisikletçiye lastikleri şişirttim, vites ayarları yaptırdım (yaptıramadım, beceremedi adam), yağlattım falan derken bisikletimin kronik sorunlarını yeniden hatırladım. Öndeki vites değişmemek için elinden geleni yapıyor ve arka frenim çalışırken ağlamaya benzeyen bir ses çıkarıyor. İlk yapılacaklar fren ve vites tellerini değiştirmek gibi gözüküyor. Bir de elimiz değmişken ön vites attırıcıyı değiştirsem iyi olacak. Bu arada ne zamandır canımı sıkan elcikten vites değiştirme işinden kurtulup, bir vites-fren kolu alsam güzel olabilir. Bu senenin bisiklet harcamalarını burada kesebilirsem iyi olur. Yoksa aklımda öne amortsör ve dik fren takmak ve çift kat cant teknoljisine geçmek de var ya dur oğlum Umut abartma diyorum kendime.
Neyse efendim durum şudur. Shimano denen şirket pazarı nasıl domine etti diye merak ediyordum. Son iki saattir netten indirdiğim katologlarına bakıyorum da cevabımı aldım oturdum. Hikaye teknoloji. Muhteşem bir mühendislik dönüyor. Malzemesinden, mekanizmasına. İlginç olan şu ki aynı işleve sahip iki Shimano ürünü arasından abartmıyorum birkaç yüz kat fiyat farkı var. E hangisi bana uygun? Ürün katalogları bu soruya da cevap veriyor. Ben kendimi "Düzgün arazi sürüşü" ve "Kısa seyahat amotisörlü amortüsörsüz" sınıfına ait hissettim. Bu durumda Aliva, Acera ve Altus serisi bana uygun gözüküyor. Almak istediğim modelleri seçtim gibi. Fatih ile tartışıp listeye son şeklini verip işe koyulmak lazım. Durun bakalım elimiz ne zaman erecek. Bit doktora bit.

1 yorum:

Rahmi Lale dedi ki...

Selam Umut,

Bahsini ettiğin değişiklikleri yapmak yeni bir bisiklet tutarına ulaşıyor mu? Ben de bisikletin orasını ve burasını yenilerken fark etmiştim ki, parçaları teker teker almak marka bir bisikleti almaktan daha pahalıya geliyor.

Şu an Deore LX takımlı bir yol bisikleti kullanıyorum ancak Ankara'da iken alüminyum kadrolu bir dağ bisikletinde Acera takımı kullanıyordum. Kendisini buraya getiremediğimden evde kaldı fakat kullandığım 3 yıl boyunca hiç bir sorun çıkarmamıştı. Velhasıl Acera kullanmış biri olarak gayet iyi diyebilirim. Bir de her bisiklet çift jantlı gelmiyor. Dağ bayır sürüşleri için çift jant şart diyorum.

Esenlikler.