Çarşamba, Temmuz 18, 2007

Yeni oyuncağım GPS

Jüriden sonra kendime bir doktora hediyesi almaya karar verdim. Ne zamandır GPS isteyip duruyordum işte bu da bahanesi oldu. Bir iki başarısız yurtdışından getirtme girişiminden sonra Gökmen sağolsun olaya el koydu ve GPSlerimiz Amerikadan geldi. İş sadece aç GPS, o yapsın herşeyi ile bitmiyormuş. Hatta sorunlar sorunları kovalıyor, haritacılık, sayısal haritacılık konularında bir "know-how" var ki oturup deneyim kazanmak gerekiyor. Neyse canım, nihayetinde oyuncak, ben de kurcalayıp öğreniyorum. Son durum şöyle. Magellan eXplorist 500 olan GPSimin USB arayüzü var. Burdan gezdiğim yerleri OziExplorer'a atıyorum. OziExplorer'dan da Google Earth formatında kaydedip uydu görüntüsü üzerine basınca toplanan veri biz fanilerin anlayacağı biçime dönüşüyor.Bugün bisiklete binerken açtım GPSimi attım çantama. Bu iki fotograf topladığım verinin Google Earth'e atılmış halleri. Yer yer 10-20 metre sapmalar var yollardan. Normaldir mi demek lazım blmiyorum. Bir kısmı GPS hatası desek bir kısmı da raster imajın kalibrasyonundan kaynaklansa. Ben de bu işlerde daha çok yeniyim. Olacak ama inanıyorum. Çözeceğim bu işi. Memlekette harita sıkıntısı var. Harita satanlar Deli Dumrul. GPSin kendisi 170 dolar, Türkiye haritasına 150 avro istediler. Bu işi paylaşmak lazım. GPS'i olup da gezenler, gezdikleri yerleri bir yere koysalar, oraya gidecekler onları ordan alsa. Google haritaları ve noktaları GPSe atılabilse. Belki bunların hepsinin bir yolu vardır da ben bilmiyorumdur. Yeni oyuncak, yeni oyuncak, en sevdiğim şey.

3 yorum:

Nart Bedin Atalay dedi ki...

Hocam amma gezmissin yahu,
ben burda gozumle takip ederken yoruldum vallaha :P

Raster imajin kalibrasyonu nedir bilmiyorum ama GPS in hata araligi nedir. Belki kendi dogal hata araligi icindedir bu cizgideki sapmalar.

Umit dedi ki...

Ankara'nın tüm GPS sahipleri birleşin diye haykırmak istiyorum!!! Kahrolsun Garmin ve Magellan'ın haritadan voleyi vurma azmi.. Google maps'in gps'e yükleneni istiyoruz..

Nerde bu google?

Gaia Skywalker dedi ki...

Yeni oyuncagin fiyakaliymis hakkaten... Imdiii, bu bir cesit uzaktan algilatma (remote sensing????)denemesimidir? ben bikac sen once bu cihazin (o gunun teknolojisiyle) daha ilkel olanini gormustum ancak onu boole google earth cart curt yapamiyodun sanirsam... Baya etkilenmistim... Kalibrasyon isinden, sapmalardan falan falan anlamam doktor sizsiniz ustad ancak son tahlilde faydali biseye benziyo, hadi bakalim, iyi gezmelerrrrr!!!!

e.