Pazar, Mart 02, 2008

Büyükler için renkli masallar

Tim Burton amcanın bizler için çektiği masalları çok seviyoruz. Son filmi, Sweeney Todd, İngiliz tarihinden bir seri katili anlatıyor. Londra'da Fleet Caddesi'nin psikopat berberi, gümüş saplı usturaları ile milletin boğazını keserken, cadı ruhlu, berbere hasta börekçi de insan etinden nefis börekler yapıp bir anda Londra'nın en ünlü börekçisi haline geliyor. Filmi seyretmeyenler için hikayeyi daha fazla anlatmayayım ama şunu söylemem lazım: Yaratılan atmosfer, parlak gri tonlar, her detayına özen gösterilmiş karakterler, hikayenin bir müzikal şeklinde anlatılmasının verdiği gerçek üstü hava ile film, izleyeni bambaşka diyarlarda gezdiriyor. Hala gösterimde. Ben, naçizane, "seyredin, kaçırmayın" derim. 106 ekran LCD televizyonlar, 5 artı 1 ses sistemleri evlerimize girdi diye sinemaya gitmez olduk mu diyorsunuz? Yok, öyle her filmin tadını çıkaramazsınız evinizde, hele bu filmin hiç. İlla ki de sinemada, kocaman ekranda, yüksek ses düzeyinde, tam konsantre seyretmek lazım şölenden keyif alabilmek için.

3 yorum:

Turgay Durak dedi ki...

valla abi 106 ekran lcd miz olmasa da 17"lcd monitörümüzde seyrettik:) 5+1 de mevcut:)) ben müzikal tarzı filmlerden pek hoşlanmam. bu filmide zoraki izledim gibi bişi oldu.ama hiç de fena diilmiş yani.hoşuma gitti. o gün de evde şans eseri elmalı turta vardı:) filmin sonunda misafirlerime turta ikram etmek istedim...:) ee malumunuz suratlar da bir tiksinçlik ifadesi oluştu:))

hele bi de ustara olacaktı kiiii....

anl dedi ki...

tim burton la olan en büyük yakınlığımız johhny depp abiyi çok sevmemizdir :)ya bu johhny depp de hiç yaşlanmıyor ya ben 15 yaşındayken de böyleydi kaya gibi,alla alla.konuyu nasıl saptırdım...

Adsız dedi ki...

cok cakma bi film.. inanmayın.. bu adam entel ondan begenmis :)

bir dost..