Salı, Şubat 24, 2009

Marangozluk zanaati

Ahşaptan hayaller inşa etmek için marangozluk zanaati öğreniyorum. Şaka felan değil, hakikaten de öğreniyorum. İlk eşya bakmaya başladığımızda farkına vardım ki başkasının bana yaptığı değil, kendimin kendimize yaptıklarının çok kıymeti olacak. Yoksa, satın almaya çok alışık olduğumuz bu çağda üretmek Çinli, Endonezyalı, Filipinli işçilerin bir lokma, bir hırka için yaptıkları bir eylem haline gelince, biz de çok isteyerek ama çok isteyerek aldığımız şeylerimize aldığımız gibi yabancılaşıyoruz. Buna inat işte Rabia ile kullanacağımız her şeyi ellerimle yapmak istedim. O kadar uzun boylu olmadığını ben de biliyorum tabi, ama gene de ikimiz de emek verecek fırsatlar yaratmaya çalışıyoruz kendimize. Yeni tuttuğumuz Oran'daki dubleks evimizin merdivenlerini elden geçirmek de işte tam bu amaca hizmet ediyor. Yalnız da değiliz bu süreçte. Sevdiklerimiz de ellerinden geldiğince destek veriyorlar. Naci Dayım (Rabia'nın marangoz olan dayısı) yol gösteriyor. Ağır işlerin altında ezilmemizi önlüyor. İbrahim ile Ezgim etrafımızda pervane. Hal böyle olunca, iş zaten çok keyifli bir hal alıyor. Bu arada ne yaptığımızı anlatmayı unuttum. Merdivenin trabzanlarını ve ahşap olan basamaklarını güzelcene boya sökücü ile temizliyoruz. Sonra zımpara ile elden geçirip, renkli vernik ile de boyuyoruz. Önümüzdeki hafta da son kat verniklerini atıp, yerlerine monte edeceğiz. İşte bu da evimizin balkonundan bir manzara. Bozkırın ortasında, çamın içinde ev bulduk. Biz çok beğendik, her gelen de çok beğeniyor evimizi. Bu da bizi ayrı bir mutlu ediyor.

8 yorum:

KuzeyGüney dedi ki...

Ya superrr, bayildimmm:) Harika bir yer bulmussunuz, nazar degmesin diyorum Umutcum:)

Serendipity dedi ki...

Bu blog yazısı benim merakımı kat be kat arttırdı marangoz bey. He he :) Geliriz, kolbastı oynarız, tango yaparııız :)

Serendipity dedi ki...

gelirken mangal alasak yanımıza, 2 kangal da sucuk alsak olur mu?

Turgay Durak dedi ki...

abi valla süpersin sen:) ben şimdilik işin hayal kısmındayım... o karların üzerinde ne de güzel mangal keyfi yapılır yaz&kış...:)

Nart Bedin Atalay dedi ki...

Abi kolay gelsin.
Sizlere takdirlerimi sunuyorum.
Evin manzarası da şahaneymiş.
Arka taraf ODTÜ ormanı oluyor herhalde diye tahmin ediyorum.

anl dedi ki...

kiradan düşün haaa yaptıklarınızı, böyle tatlı hayallere kanıp ev sahibini ihya etmeyin hehehehe.şaka bir yana biz de evi görmek arka baççede denizi karlarda yuvarlamak isteriz.yardıma ihtiyaç varsa kocayı gönderiyim

tunay dedi ki...

SİZ BEĞENDİNİZSE PROBLEM YOK ZATEN AMA O MANZARAYI GÖRÜPTE YOK BEĞENMEDİM DE DENMEZMİŞ BE KARDEŞİM...

SİZ MUTLU MUTLU OLUNDA BİRBİRİNİZE HEP SIKI SIKI SARILINDA SİZ BUNLARI YAPARKEN BİZ YALNIZ YALNIZ O BALKONDA OTURUP İÇSEKTE OLUR:))))

yakınuzak dedi ki...

Benim odamı hazırlayın şimdiden, karışmam...Manzaralı olsun, duvara monte bir 37 ekran tv olsun, başucumda migros, beğendik, vb kataloglar hazır olsun!
Seviyorum sizi ben :)