Cuma, Ekim 28, 2005

External Hard Disk'den Veri Kurtarmak

En sonunda başımıza geldi. İş yerinde kullandığımız 100GB'lık external disklerimizden birini dün laptopa bağladım ve korktuğumuz başımıza geldi. Bilgisayar diski tanıyor. My Computer'ın altında gözüküyor ve fakat veri iletişimine izin vermiyor.
Akşam google'dan bir sürü arama yaptım. Bir türlü data recovery yapan şirketlerin reklamların aralarından işe yarar bir bilgiye ulaşamadım. En son artık vazgeçmeme yakın EasyRecovery programına rastladım.
Programı kurdum ve çalıştı. Windows tarafından erişilemeyen disk alanına erişti ve verileri kurtarmayı başardı. Solda EasyRecovery programının ana ekranı görülmekte. Bu program hakkında detaylı bilgiye Ontrack'in web sayfasından erişebilirsiniz.
Diski kurtarmak için ana ekrandan AdvancedRecovery seçeneğini seçtim. Daha sonra gelen ekrandan kurtarılmasını istediğim drive'ı seçtim. Kurtarma ayarları üzerinde de değişiklik yapmam gerekebilir hissi ile Advanced Options'ı bir bakmak istedim. Beklediğim gibi birkaç ufak ayar yapmak gerekti. En önemlisi de kurtarılacak diskte eskiden silinmiş verileri kurtarma ayarıydı. Bu ufak ayarı da yaptıktan sonra kurtarna işlemi yürütüldü. Program yaptığı inceleme sonunda bana diskteki dosyların listesini sundu. Bu liste üszerinden seçtiğim dizin ve dosyaları istediğim bir dizinin içine kurtardı.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

tek kelime mukemmel bi program çok işime yaradı bozuk hard disk imdeki büün verileri kurtardım çok teşekür ederim