Cumartesi, Aralık 23, 2006

Ara Tatil

Dönem sonu geldi. Evet gülmeyin. Kocaman adam oldum hala sömestırlar belirliyor hayatımı. Hafta içi tez izleme görüşmemi yaptım hocalarımla. Eğrisi ile doğrusu ile bir dönem daha bitti demek bu. Bayram tatili bekleyemeden vurdum kendimi yollara. İşte Antalya'dayım. Nişanyaların sitesinden kale içinde bir butik otel beğendik. Ninova Pansiyon. Öğrendiğimiz kadarı ile İstanbul'lu Ermeni bir hanfendiye ait. Çok zevkli döşenmiş, sade, güzel bir otel. Sabah güzel bir kahvaltının ardından pansiyonun bahçesinden koparılmış portakalı da mideye indirdikten sonra indik yat limanına gazete, kitap sohbet derken akşamı ettik.
İklim diyorum ne kadar önemli. Bugün 20 derecenin üstündeydi hava sıcaklığı. Evet denize girmedik ama tişörtle akşamı ettik desek yalan olmaz. Kışmış, soğukmuş, onlar ne? Sıcak yerlere mi göçmek lazım konulu uzun sohbetler oldu. Ankara'yı çok seviyoruz sevmesine, amenna da işte bir de böyle Antalya gibi yerler olmasalar, adamın aklını çelmeseler, Aralık sonunda bahar güneşi de olur demeseler.
Antalya mı? Büyük olmasına çok büyük bir yer ama kale içi size sahil kasabası tadını yaşatıyor. Karaalioğlu Parkı var bir de. Almış karşısına Torosları, araya koymuş Akdenizi gezenlerine muhteşem manzalar sunuyor. Parkın için bir sürü heykel var. Her köşe başında biri "ce e!" diyor ziyaretçilere. Kentin sokakları da keyfinize keyif katıyor. Modern Antalya'nın çift sıra palmiyeler ile ayrılmış Atatürk caddesinde yürüken sağınızda bir anda Roma döneminden kalma Hadrian kapısı beliriveriyor.
Velhasılı güzel bir kentmiş Antalya. Yazın turizmin civcivli döneminde nasıldır bilemeyeceğim ama kışın Ankara'dan kaçmak için güzel bir alternatif.

2 yorum:

Gaia Skywalker dedi ki...

heey!!!
burasi kaleicinden yuruyerek asagiya indigin marinanin resmiiiii!!!!!
yerinde olsam soguk bira-fries yapardimmm!!!
bir ay once kadar ben de antalyada seminerdeydim, baya guzeldi hava, askili elbiselerle gezdik falan...
yurdum boole biyer iste...

neyse, ii olmustur sana da, kacamakciii :D

Samil Korkmaz dedi ki...

Antalya'nın en güzel tarafı Ankara'dan 45 dakka mesafede olması (tayyare ile tabi). Kızılcahamam'dan daha yakın yahu! Cebinizde akrep varsa o ayrı tabi...