Perşembe, Ağustos 21, 2008

Garmin Forerunner 50

Efendim Garmin Forerunner 50'im geldi. Haliyle yeni oyuncağımla çok ama çok mutluyum. Bu oyuncak, bir kol saati, bir ayakkabı cihazı, bir kalp atışı ölçme çihazı, bir de usb bağlantısından oluşuyor. Saatinizi kolunuza takıp, ayakkabı cihazınız ayakkabınızın bağcıklarına bağlayıp, kalp atışı ölçme cihazını da göğsünüze kemer gibi bağladıktan sonra başlıyorsunuz koşmaya. Döndükten sonra usb bağlantısını bilgisayarınıza takıyorsunuz, o saatinizde saklı tüm antreman verinizi bilgisayarınıza (ister lokal bir programa isterseniz de web'e) atıyor. Yukarıda dün koştuğum 10K'nın hız ve kalp atışı verisi var. Bu veriye bakarak hangi kalp atışı rejiminde ne kadar uzun süre hangi hızla koşabildiğiniz hakkında bilgi sahibi oluyorsunuz. Daha sonra bu veriyi kullanarak antremanlar planlayabiliyorsunuz. Misal bir dahaki antremanımda diyebilirim ki kalbim antreman boyunca 140'ın üstünde atsın veya 9km/saat'in üstünde bir hızda koşayım; saatim de bu değerin altına indiğimde beni uyarır. Bunun yanında bir terslik olmaz ise 2 Eylül'de 10K yarışına katılacağım. Dünkü antremanda gördüm ki ben 130-150 arası bir kalp atışı ile 1 saat civarında 10km koşabiliyorum. Yarışda diyeceğim ki kalp atışımı bu aralıkta tutmak istiyorum. Yeni oyuncağım sayesinde hem yarış boyunca daha ne kadar mesafem kaldığını göreceğim hem de kontrollü bir yarış koşup kendimi boş yere heba edip yarışı yarıda bırakmak zorunda kalmayacağım. Velhasılı yeni oyuncağım pek bir maharetli.

5 yorum:

Serendipity dedi ki...

Erkek çocuklarının oyuncak merakınının bitmediğinin kanıtı sevgili kayın biraderim, vermiycektim oyuncağını da iyi yırttın hadi geneeee. Sağlıkla kullanınız efendim. Ussain gibi kollarınız açaraktan bitiş çizgisine varmanızı temeni ederim. Çok reklam yapma kocam da almaya kalkışacak sonra diye korkuyorum!

Samil Korkmaz dedi ki...

Hacı alet nefismiş! Nerden kaç paraya alıyoruz?

Rumuz: İstatistik delisi

Umut DURAK dedi ki...

Şamilzim, ben cihazı Amazon'dan aldım. 120 USD idi ben aldığımda, şimdi 130 USD olmuş. Linki:http://www.amazon.com/Garmin-Forerunner-50-Heart-Monitor/dp/B000UVZ5TA/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1219382665&sr=8-1
Çok faideli bir cihaz, hele de benim gibi 30undan sonra 10 km koşcam diyen için gerekli imiş.

Nart Bedin Atalay dedi ki...

Abi, cihazı bütün gün üzerinde taşıyıp günlük kalp atış performansını ölçsene. Acaba min, max ve variance'n nedir?

Umit dedi ki...

sağdıç iyi günlerde kullanasın, ben de alcam en kısa zamanda..

boy's toys demişler:)))