Cumartesi, Temmuz 15, 2006

Software Art

Sabah Ortadoğuda neler oluyor diye bir yabancı kaynaklara bakayım dedim. Yok CNN ne diyor, BBC ne diyor derken MSNBC'nin sitesinde fotograflara bakmaya başladım. Ekranda bir savaş fotografı var ama bir sıkıntı var sanki, birşeyler garip geliyor bana. Hemen farkettim ki MSNBC savaş fotograflarının altına, herhangi bir haber fotografına yaptığı gibi reklamlar yerleştirmiş. Aklıma hemen software art (Yazılım Sanatı) geldi. İki farklı kaynaktaki malzemelerden bir sayfa hazırlayan kod, haber okuyucusuna İRONİK ve ABSÜRD bir sunum hazırlamış. Yani sanatsal ürün kod tarafından oluşturulmuş. Aynı malzemeler kullanılarak benzer bir ürün tüketim toplumuna ve savaşa eleştirel gözle bakan bir sanatçı tarafından üretilip müzelerde sergilenebilirdi de. Buyrun bir kaç örnek;

Savaşta evi yıkılanlara çok uygun koşullarda kredilerimiz var ...

Savaştan AlaskaAir ile kaçın...

Operasyonda sadece illy içilir ...

1 yorum:

Gaia Skywalker dedi ki...

Gerçekten oldukça absürd bir sunum.. Malesef (fikrimce) tüketici kültürlerin ve bu kültürlerin vukuatlara yaklaşımlarının en belirgin davranış modelleri bunlar... Belki yaratıcı bir fikir olabilir ancak asla bu şekilde olmamalı diye düşünenlerdenim...

e.