Pazar, Şubat 18, 2007

Bu doktorayı delirmeden nasıl bitireceğim...

Bu aralar harıl harıl doktora tezimi yazmaktayım. Dün öğleden sonra başlayan haftasonu tez yazma maratonu arada 7 saatlik bir uyku arası verip bu öpleden sonraya kadar sürdü. Biliyorum bu günler iyi günlerim. Arada güzel uyku molalarım var. En azından Cuma akşamı başlayıp pazar gece yarısı bırakmıyorum. Ama iş beklediğimden çetrefilliymiş. Ben zannediyordum ki ileleme raporlarımdan kopyala-yapıştır ile şipşak tez ortaya çıkacak ama kazın ayağı öyle çıkmadı. İnsan rahat edemiyor. Teker teker makalelere tekrar bakıyor. Bu amcalar yeni birşeyler yazmışlar diye kontrol edilmesi gerekiyor. Bu doğru makalemi, yoksa herkesin refarans verdiği ana bir makale var da ben yanlış bir yayına mı referans veriyorum diye paranoyalar oluşuyor. Referans verilemeyen ama okunmuş makalelere hüzünlü gözlerle bakılıp, yoksa yoksa bunlardan da mı birşeyler yazsaydım diye hayıflanılıyor. Bir türlü konuyu anlatmak için kurulan anlatım kurgusundan emin olunamıyor. Arada tüm sectionların yerleri değiştirme isteği geliyor insanın üstüne. Böyle durumlarda eller hemen klavyeden çekilip bir sigara yakılıyor. Kayışı sıyırmasına ramak kalmış zihnin sakinleşmesi bekleniyor.
Neyse efendim, saat 3 - 4 gibi ölmicem mi ben canım diyip bıraktım yazmayı. Önce bir Mogan'a gideyim, göl havası iyi gelir, iki fotograf çekerim derken, bir baktım ki ev hanımlığına başlamışım. Önce çamaşır, sonra ütü, derken bir baktım takmışım fişe elektrik süpürgesini, evi süpürüyorum. Bu arada da Ezgi Babam ve Oğlum seyrediyor içerde. Arada onun yanına gidip filmin en ağlak sahnelerinde 3-5 damla da göz yaşı katıyorum hikayeye. Yalan değil vallaha, ikinciye seyrederken de ağlıyormuş insan. Hele o hastanane sahnesi yok mu Çetin Tekindor'un, insanın yüreklerinin yağları eriyor. Konuyu dağıtmayayım. Ev işleri de bitince oturdum google'ın başına. Söyle bana yüce komputer dedim, nedir bu zor olan doktora tezi yazma mevzuunda. Ha tabi ingilizce sordum ki komputer (google) anlasın.what is hard about writing a phd dissertation?. Erinmedi cevapladı saolsun. gelen sitelerden bir tanesinin adı şahaneydi. I did a phd and did not get mad. (Doktora yaptım ve delirmedim). Pek güzel değil mi? Umut fakirin ekmeği. Tam ilk karikatüre gülerken ikincisini gördüm. Buyurun o da aşağıda. Bu arada ne mi dinliyorum. Ortaçgil'den "Bu iş çok zor Yonca" :)
Türkçesi, doktoranın nasıl yapılması gerektiğinin öğremenin tek bir yolu vardır,o da doktora yapmak. Buyüzden hiç bir öneri de işe yaramaz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

anneeeeeeeee!!! Korkuyoruuuuuuum!!!!!!!!!!

Gaia Skywalker dedi ki...

hakkaten ya!!! bu kadar korkunc olunmaz ki!!!!

Rahmi Lale dedi ki...

+1