Pazartesi, Mart 26, 2007

Doktoranın motivasyon eğrisi...

Doktoranın motivasyon eğrisinin neresindeyim ben? Tezin tamamını bir saat önce bitirdim. Hocalarıma yolladım. Bundan sonra düzeltmeler, düzeltmeler, düzeltmeler. Biri bana bundan sonrası daha kolay olacak desin. Godot'u bekler gibi bekliyorum ya bitmesini tezin, dur bakalım ne zaman bitecek.
Bu sabah okula gidip tezin çıktısını aldım ki bir de kağıttan okuyup düzelteyim diye. Düzeltmeleri yaparken iki tane de ekleme yaptım. Dedication sayfasına;"To all who spent the best years of their lives on their doctoral studies...", Conclusion'ın son cümlesi olarak da Tolkien'in “There is nothing like looking, if you want to find something. You certainly usually find something, if you look, but it is not always quite the something you were after.” cümlesini ekledim. Sonra da güldüm kendimi. Ne arıyorduk ki doktoraya başlarken :)Yukardaki motivasyon grafiği gibi bir tane de doktora öğrencisinin akıl sağlığı grafiği mi çizsek ne?

6 yorum:

Peynir Gemisi dedi ki...

Eğriyi görür görmez motivasyonum diplere indi, ben daha yeterliliğe bilem girmediimmmm. Tez mi, hi hi konuyu umarım bi gün belirlerim :) Konu mu ben ne yapmak istiyorum hakkatten :?. Neyse ben de bu aralar doktora ile ilgili bi yazı yazacaktım biraz kopya çekmemde umarım sakınca yoktur. Özellikle baştaki Luther King idealizmimizin "aman bitsin de nasıl biterse bitsin" kabullenişine dönüşmesi konusunu masaya bi yatrımak lazım sanırım :).

elegimsagma dedi ki...

kendinle teması kestiğinde sölemiştim yaratıcı bi doktora tezine imza atacağını değil mi?;)coşmuş bile dedication kısmı:) birinci geçmiş olsun'umu diliyorum..

Bilge dedi ki...

umutcum, geçmiş olsun, yoruldun didindin biliyorum ama hiç şikayet de etme, ben senin kadar rahat tez yazan adam da görmedim: ne aylarca "writer's block"a girdin, ne tezinden kopup gidip balıkesirde çiftçilik yapma hayallerine daldın, zamanı geldi bitiriyim artık dedin oturdun 3 ayda bitirdin. sen şikayet ediyosan biz ne yapıcaz bilmem.

anl dedi ki...

geçmiş olsun,hayırlara vesile olsun diyelim :)

Adsız dedi ki...

Su anda sana ne kadar imreniyorum bilemezsin! İstanbul günlerimi bu tezi halt edicem sorusuna yanıt arayarak geçirecekmişim gibi bir his var içimde. Hayırlı olsun diyorum, bundan sonra kuş gibi hafifliyeceksin:) Az kaldı dayan:))
Bu arada Dedication için tüm zavallı PhD adayları adına teşekür etmeyi bir borç bilirim:)

Gaia Skywalker dedi ki...

bişi söölicemmmmm...
PhD için gözüm baya korktu sayende Umut..... :D hahahaha
Ama gönülden tebriklerimi sonuyorum, sabrın ve azmin takdire şayan....
ama çok kıskandımmmm bi taraftannnn, aklın yolu bir diyerek PhD yapacaklar sırasına ismimi büyük harfle yasıyoruuummmm... :)