Pazartesi, Nisan 02, 2007

Ustaları dünya gözü ile görmek...

TDK sözlüğünde diyor ki usta bir zanaatı gereği gibi öğrenmiş olan ve kendi başına yapabilen kimseye denir. Sanayileşme ve ilişkili devinimler sonucunda hepimizin gözleri önünde bazı zanaat dalları yok olup gitmekte. Bu zaanat dalları da sanmayın ki sadece kakmacılık, semecilik, demircilik. Ozanlık da bunlardan biri. Ustalar bir bir göcüp gittikçe zanaatlerde yok olup gitmekteler. Bir daha bu ülkede Ali Ekber Çiçek'ler, Neşet Ertaş'lar, Feyzullah Çınar'lar, Özay Gönlüm'ler, Arif Sağ'lar yetişir mi bilmiyorum. Elimden geldiğince kalan ustaları seyretmeye dinlemeye çalışıyorum. Geçen Cumartesi de bu istek ve arzu ile Arif Sağ konserine gittim. Çok güzel oldu, çok. Erinmeyin arkadaşlar, yitirmeden ustaları, dinleyin, görün, bizlere sundukları güzellikleri paylaşın.

2 yorum:

Bilge dedi ki...

tdk'nın usta tanımı ne kadar kötüymüş yahu.. "gereği gibi öğrenmek" ustalık için ne biçim bi kriter? usta o "gereği" belirleyen insandır, bkz Aristo 'techné' falan. daha beteri kendi başına yapmak ne demek? herkes kendi işini kendi başına yapar, ya da pek çok ustanın ortak emeğinin ürünü olan şeyler vardır.. of sinir oldum yahu..
ayrıca umutcum, sen de ozanlığı "arts"dan diil "crafts"dan saymışsın, o ne iş?
ailenizin blog kritikçisi bilge, günlük raporunu sundu:)
bilge out.

Adsız dedi ki...

ne bilelim ha bu arada benim adetim varrrrrrr