Pazar, Nisan 22, 2007

Engellere Rağmen

Ankara Resim Heykel Müzesinde Serdar Bilgili'nin (evet evet doğru okuyorsunuz, eski Beşiktaş başkanı) fotograf sergisi var.30 Nisana kadar sürüyor. Son bir hafta. Kaçırmayın. Fotograflar çok güzel. Teknik bir değerlendirme mi? Ne haddime. Teknik olarak hiç bir hatası olmayan fotograflarda, engellilerin egelleri iç acıtan bir şekilde değil, gerçek üstü bir vurgu ile sunulmuş. Engeller, gerçekliğine varmanız ile şekilleniyor. Yitimin varoluşu sunuluyor. Başarılı.

7 yorum:

Nart Bedin Atalay dedi ki...

Muhtesem bir calisma olmus.

Eksik uzuvlarin hayatin dogal bir parcasi olarak ayan beyan sunulmasi sinirlerimi bozuyor. Yitip gitmis bir uzvu kabul edemedigim icin gizlenmesini ya da ona benzeyen bir seyin takilmasini istiyorum. Gercegi kabul etmek istemiyorum.

Serdar Bilgili'den yeni ve bunun kadar calismalar bekliyoruz.

anl dedi ki...

üff çok güzel yorum yazmıştım ama çıkmamış, bi daha yazayım 2 kere çıkarsa sil umutcum.önceki yorumum da pek güzel olmuştu ama neyse.
ben serdar bilgili, okan bayülgen gibi isimlerin fotoğraflarını para ile satın alınmış gibi görmeden edemiyorum.bu ışık, bu dekor kısacası bu stüdyo, bu manken (yanlış hatırlamıyorsam bu manken bir sanatçı), dediğin kalitede baskı..(ben baskıları veya belki bilgisayar düzenlemelerini bile kendilerinin yaptıklarına inanmıyorum) bütün bunlar yüklü maddiyat ile elde edilen şeyler.dolayısıyla bunu sanat olarak görmem çok da mümkün değil, fakat bir noktada yanlış anlaşılmak da istemem, fotoğraf sanatı ile uğraşan ve bu işten para da kazananlara değil bu sözlerim, bir takım şovmen ve bilmem ne ceo larına falan sözlerim.fotoğrafta maalesef parayla çok iyi kalite satın alınabiliyor, ve fotoğraf maalesef parası olanların mutlak surette uğraştıkları bir dal.

Gaia Skywalker dedi ki...

yaratıcı bi tarz kesinlikle...

e.

Samil Korkmaz dedi ki...

Foto güzel. Kadın da ışıl ışıl poz vermiş.

anıl'ın yorumunu ise çok acaip (olumsuz manada) bulduğumu söylemeden geçemeyeceğim.

anl dedi ki...

valla bende yorumumda neyi acaip bulduğunu anlamadım, bence acaip olan parayla satın alınmış olan bu fotoğrafların (bunun nedenlerini bir önceki yorumumda açıklamıştım)yaratıcı ve muhteşem bulunması.

Samil Korkmaz dedi ki...

Anıl için açıklama:

* Fotoğrafta para ile çok iyi kalite satın alınabildiğini söylemişsin. Bastırıyorsun parayı, muhteşem bir eser otomatikman ortaya çıkıyor. Bu sarsılmaz inancın dayanağı nedir? Dayanağı yoksa bullshit'tir çünkü.

* Diyelim ki fotoğraf parayla satın alınmış. Buradaki yorumlar fotoğrafın bize hissettirdikleri ile ilgili, nasıl ortaya çıkarıldığı ile değil.

* Sadece parayla ortaya çıkarılmış olsa bile parasını bu şekilde değerlendirmeyi seçenleri alkışlıyorum.

Fotoğrafı beğenmek/beğenmemek başka, sadece eseri ortaya çıkaranın ismine bakıp değerlendirme yapmak başka. Kasmayalım böyle, rahat olalım, fotoğrafın ve güzel havaların tadını çıkaralım.

didaktik palyaço dedi ki...

serdar bilgilinin bu çalışmasını yapalı epey bi süre oluyor ama tabi ankara istanbuldan daha 2.plana düştüğü için sanatsal sergisel faaliyetlerde yaklaşık6-7 ay sonra bu çalışma ankaramıza gelebildi, aynen taşra sinemalarına 300 spartalı filminin yeni vizyona girmesi gibi, komik..
serdar bılgılının bu çalışmasını aktüelde yayınlamıştı aylar aylar once..