Salı, Nisan 03, 2007

Doğuda herşey usul usul birikir ve ansızın olur

Biraz önce Murathan Mungan'ın 2004'te çıkan romanı Çador'u bitirdim. Bugünlerde Cumhurbaşkanlığı etrafında dönen tartışmalar ile çok güzel örtüşüyor kitap. İslam devriminden sonra ülkesine dönen bir delikanlının hikayesi anlatılıyor romanda. Milliyeti belli değil ama İran olur, Irak olur siz beğenin. Kitapta geçen "Doğuda herşey usul usul birikir ve ansızın olur" Cumhuriyet gazetesinin "Tehlikenin farkıda mısınız?" reklamından daha fazla ürküttü beni.
Murathan Mungan kitabından türban tartışmalarına da müdahil olmuş. Nasıl mı? İşte kitaptan bir alıntı; "Burkaya giden yolu çador açar. Çador, ninelerimizin masum başörtüsü değildir yalnızca. Kafalarımızdaki köprüdür. Örtünmek bir ahlak haline getirildiğinde arkası gelir; karara karara gelir. Örtünmenin sonu yoktur. Kadınlar kefene kadar örtünmek zorunda kalırlar."
Dili, anlatımı ve anlattıkları ile gene çok güzel bir Murathan kitabı. Tavsiye olunur.

1 yorum:

elegimsagma dedi ki...

umut, bu tehlikenin farkinda misiniz kampanyasi beni de ürkütüyor ama "ayy kaçin dinciler geliyooo" şeklinde değil.. akp tehlike, eyvallah, bu durumda akp'ye oy veren insanlar da asıl tehlike o zaman değil mi? napicaz bu durumda? hrant dink'i "tehlike" gören adam gitti vurdu.. bu "cumhuriyet" adamları kimi-neyi kime hedef gosteriyor, kimleri kime karşı uyarıyorlar? neyse, bu Çador'u ben de okuyim, merak ettim.