Pazar, Nisan 08, 2007

Yaşam üzerine...

Ferzan Özpetek'in son filmi. Bir Ömür Yetmez. Film yönetmenin son bir kaç filminde görmeye alışkın olduğumuz şeyleri sunmayı sürdürüyor. Dostluklar, aşklar, büyük yemek sofraları, bol şaraplı sohbetler, her biri hayatın içinden özenle çizilmiş ve oynanmış karakterler. Senaryo gene hayat içinde beklenmeyeni anlatıyor. Beklenmeyen bir ölüm, beklenmeyen bir aldatma ve dostluklar içinde paylaşılan "zor"ları yaşamın. Filmde bir yandan yukarıdaki karedeki grubun yaşamını izlerken bir yandan kendinizinki geliyor aklınıza. Mutlu oldum. Ben de böyle büyük masalarda, yıllardır taşıdığım, birlikte büyüdüğüm, yaşlandığım dostlarımla gülüyorum, ağlıyorum, susuyorum, anlatıyorum, bağırıyorum. Hepsine, hepinize teşekkür ederim. Bizim bu masamızdan başka neyimiz var. Veya, hayattı paylaşabileceğimiz insanlar ile birlikte yaşamaktan gayrı ne derdimiz var.

Hiç yorum yok: