Çarşamba, Nisan 12, 2006

Pamukçu Bengi ve Edremit Güvende

Pamukçu bengisi ve Edremit güvendesi Balıkesir'de oynanan iki zeybektir. Biraz da Balıkesir'de iken yaşadığım mikro milliyetçilik yüzünden herhalde, yıllar duyarım da bir sormak, dinlemek, bellemek gelmemişti içimden. Ben Sındırgı'lıyım canım, ne işim olur bengiyle güvendeyle canım. Ama burda, Ankara'da olunca bırakın Balıkesir'i, Ege türkülerinin hepsini sahipleniyorum, bizim oraların bunlar diye. Gene ardı arkası kesilmez bir şekilde Denizli, Aydın, Muğla türküleri dinlerken geçen aklıma geldi, iyi hoş böyle iki Muğla zeybeği duydum mu dizlerimi vura vura zeybek oynasım geliyor da Balıkesir zeybeklerinden bihaberim. Hemen babamı aradım, sağolsun elinde avucunda ne varsa yollamış. Bu gün elime ulaştı. Gelen kasetlerden Pamukçu bengisi ile Edremit güvendesi'ni mp3 yaptım. Kayıtlar pek kaliteli olmasa da dileyenlere e-posta yolu ile yollayabilirim. Şimdi sırada bunlar nasıldır, nasıl oynanır, kim oynar, oynayını kalmış mıdır, nasıl çalınır soruları var. Zaman içinde daha fazla bilgiye ulaşırsam gene buradan paylaşırım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

meraba.ben Efeler Diayrı Aydın'dan Ziya.ben bir halk oyuncusuyum.ayrıca Tez konum Efe kültürü.senden şu konuda ricam var.eğer pamukçu bengisi türküsünü mailime gönderirsen sevinirim.adresim: sosyolozi@gmail.com
hoşçakal.bu arada iletişim adresim (msn):
ziyasoyucok@hotmail.com