Salı, Nisan 11, 2006

Unutma, 5 Kasım'ı unutma!

Pazar günü V for Vendetta'yı seyrettim. İki gündür yazacağım, elim ermedi. Film Allen Moore'un aynı adlı çizgiromanından Wachowski biraderler tarafından sinemaya aktarılmış. Hikaye bana bir bilim kurgu olmaktan çok bir şom ağızlılık gibi geldi. Bush dönemini karamsar bir bakış açısı ile ekstrapole ederseniz filmin geçtiği 2050 sonrası (ben öyle hissettim) dünyanın halini siz de tanımlayabilirsiniz. Filim, bu ortamda muhafazakar düşüncenin nerelere evrilebileceği ironik bir biçimde ortaya koyuluyor. Bu arada da kontrgerilla, medya gibi unsurların devlet yönetimindeki etkileri çizgiroman vari bir şekilde gözler önüne seriliyor. Film'de sorulan İngiltere'deki faşist ortamı hazırlayan 80K kişinin ölümüne neden olan su kaynaklarına yapılan biyolojik saldırıyı ya devlet yaptıysa sorusu, son 5 yıldır Afganistan ve Irak'ta yaşananları tetikleyen 11 Eylül hakkındaki komplo teorilerini anımsatıyor.
Velhasılı efendim, başarılı bir film olmuş. Seyretmenizi öneririm.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

arkadaş ne entel adammışsın, fotograf çekiyon, evde balık yapıyon fotografını blokuna koyuyon, özkan mert okuyon, sinemaya gidiyon, izledigin filmi yorumluyon. karamsar bir bakış açısı ile ekstrapole ederseniz ne demek bide onu açıkla. ekstrapole... lafa bak...

Turgay Durak dedi ki...

Böyle entele can kurban bence...

Samil Korkmaz dedi ki...

Şu an içinde bulunduğum "sinerjik" toplantıda wireless bağlantıda Lord of idiots beni güldürdün, allah da seni güldürsün :)

Yaşasın ekstra pollerin dominansı! :P

Memus dedi ki...

Elim ermedi demişsin... Memus burdaydı da yazamadım desene...