Cuma, Mayıs 30, 2008

İlk fotograf yarışması ödülüm

2001 yılında başlayan fotoğraf maceramda ilk defa bir ödül alıyorum. EFSAD geçen hafta Eskişehir'de fotoğraf haftası düzenledi. Hafta sonuna denk gelmesi nedeni ile sadece Cuma ve Salı etkinliklerine katılabildim. Cuma günü EFSAD camiası ile tanışmak açısından çok güzel oldu. En çok da Görüntü Estetiği, Fotoğrafa Başlarken ve Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi kitaplarının yazarı Levend Hoca yanımıza gelip, "Çocuklar sizi tanımıyorum, kimsiniz siz, nerden geldiniz, ne yaparsınız ?" dediği zaman mutlu oldum. Etkinlikler kapsamında ilk olarak Altan Bal'ın Kamyoncular gösterisini seyrettik. İşi daha önceden biliyordum ama gene de bir gösteri olarak seyretmek çok keyifli idi. Gösteriyi Fotoroportaj.org'dan Ali Saltan yaptı. Onunla da tanışma, ayak üstü de olsa fotoğraf üstüne iki satır konuşma fırsatımız oldu. Pek keyifliydi. Salı günü de Milliyet gazetesinden Hüseyin Özdemir'in Diğer isimli gösterisini seyrettik. Milliyet gibi bir gazetede çalışan bir fotomuhabir için hayat nasıldır hakkında fikir sahibi olduk.
Etkinlikler içinde bir de Cuma günü başlayan bir Fotomaraton vardı. Cuma günü konu verilecek, Pazartesi'ye kadar da verilen temada beş fotoğraf çekilecek ve teslim edilecekti. Zor da bir tema seçmişler. "Su". Cumartesi uzun nöbetim boyunca ne çeksem nasıl çeksem diye düşündükten sonra hikayeyi kurdum. "Su ile ne yıkıyorum?" başlığı ile ellerimi, bulaşıklarımı, çamaşırlarımı, meyve sebze ve fotoğraf yıkayacaktım. Pazar akşamı çekimleri yapıp aralarından seçtim. Pazartesi de ekibe ulaştırdık. Bugün sonuçlar açıklandı. Birinci olmuşum. Çok mutluyum. Merak edenler için fotoğraflar fotoğraf blogumda. Nice fotoğraf yarışmalarına diyorum.

4 yorum:

anl dedi ki...

çoook tebrik ederim.eline sağlık çok güzel olmuş :)

elegimsagma dedi ki...

yorum 1: her başarılı erkeğin arkasında başarılı bir kadın varmış, oh baby
yorum 2: şöle bişiy yapıcam dediğinde dalga geçip bir de üstüne adeta anırarak güldüğüm için özür dilerim, kendimi ünlü bilim adamlarına vakti zamanında "bu veletten bi mok olmaz, bi tamircinin yanına verin" diyen bezgin öğretmenler gibi hissettim
yorum 3: his hemen geçti gitti zati
yorum 4: ayrica o eller de benim yumidik ellerim
yorum 5:fotoları ulaştıran ve ödülü alan sefgili böcük kardeşime de selam ederim

r dedi ki...

umut bence bu birinciliğin sana manevi duyguları yeterli, yane o kristalimsi kırmızı ışık yanan şeyin ve mediamarket beleşlik kartının he an üstüne yatabilme potansiyeline sahibim, ho ho.. ayrıca çok kıskandım seni hıh. bi kere ben sen birinci ol die girmedim o yarışmaya.
ben dee levent hocadan gösteride sorduğum soruyla ilgili olarak bi takdir kazandım naberr, haftaya ballandıra ballandıra anlatıcam bunu size..
rabişin bodalak elleri perdede görününce arka tarafın hareketlenip 'aa çok güzelmiş buuu' boyutundaki söyledikleri de süperdi kanımca, olsaydın ve duysaydın keşke..:)
imza: böcük kardeş

Sevinç dedi ki...

Tebrikler Umut, güzel fikirmiş:) Daha nicelerine:)