Salı, Ocak 24, 2006

Fırında Somon

Öğleden sonra kara kış bize bir tatil bahşedince, kendime ziyafet vermeye karar verdim. Servisten inince Tansaş'a uğrayıp (Tansaş diye belirtiyorum çünkü çok memnunum kendilerinden) somon aldım. Ha madem somon yapacağım (afilli bir yemek olacak , adından belli somon), benim food blog (yemek blogu) hazırlayanlardan neyim eksik ben de yazayım şunun tarifini dedim ve önlüğümü takıp, bir elimde fotograf makinası, bir elimde zeytin yağı başladı Fırında Somon maceram.
Malzemeler:
300gr Somon
Zeytin Yağı
Sarmısak
Keyfinize göre salata malzemesi (ben bu sefer domates, kara havuç ve yeşillik kullandım)


Hazırlanışı
Önce sarımsakları dövüp fırın kabının içine koyduğum seztin yağı ile bir güzel karıştırdım. Balığın iki tarafını da bu sosa bulayıp 250 derecedeki fırına sürdüm.








25 dakika pişirdikten sonra hazırladığım salata ile birlikte bir tabak hazırladım. Yenice de yemeyi bitirdim. Pek lezzetli olmuş.

P.S. Burdan tarifin sahibi Koray'a da teşekkür etmeyi borç bilirim.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

yemeğin son hali şahane gözüküyor yalnız bu sarmısak işini pek tutmadım
önlükte yakışmış bu arada

Samil Korkmaz dedi ki...

Somon yapasım gelir... Bu arada, sarımsağı sevmeyeni Allah da sevmez, kul da!

Serendipity dedi ki...

Süper olmuş süper! İnsan keyif ehli olmaya görsün! Afiyet olsun.

Rahmi Lale dedi ki...

Somon çok yağlı bir balık, bana fotodaki yağ çok göründü. Benim de bir tarifim var genel olarak beğenilen:
Somonu tavada pişiriyorum. Sos olarak da, rendelenmiş bir elma ve bir adet soğanı az yağda çeviriyorum, iyice yumuşayınca az miktarda krema ilave ediyorum. Tuz, karabiber ve bir miktar da muskat ilavesi ile sos hazır oluyor. Somon üstü bu sos, yanına da sumaklı soğan salatası, maydanozu bol, nefis oluyor...
Selametle...

Adsız dedi ki...

ben o masanın gün yüzü gormemiş kenarlarını gördüm heyyy gidi yaz günleri beee.. duvardan uzaklaştıkca yıpranma katsayısı artıyo.. artık o 4 kişilik masayı nasıl 4 e tamamlayacan umut beeeeyyy.. 3 eş mi? 1 eş 2 cocuk mu? bir dost..

Hakan Filiz dedi ki...

Umut birader 1.5 porsiyon doner yemis halimle bile tarifini istah acici buluyorsam demek ki hakikaten guzel bir tarif vermissin demektir.

Bu hafta somon alasim geldi. Bizim burada atlantic somonu var acayip lezzetli kerata. Elemanlarin (gavur)telaffuzu komik s-e-l-m-I-n seklinde bir ses cikariyorlar